Tuesday 18 May 2010

Nasi Kerabuuuu Sodaappp....







Image hosting by Photobucket


Hari ni aku bukak pose ngn nasi kerabu sejuk...Haaa...aku beli ngn officemate aku...sejuk pon sejuk la...janji rasa kerabu belah pantai timur tu ada...Kiranya dapat gak hilang rindu budu di Kampung..eceh.. Area2 jajahan takluk tmpt singgahsana aku ni bukannya x der org jual nasi kerabu, tp rasa tu kurang mnyerlah..Org ckp per, aura x der..pesona tu kureng, wah..mcm Adlin Aman Ramli la pulek...ckp pasal nasi kerabu jer pun...siap pesona2 segala.. back to the main story of NASI KERABU...... Aku selalu kalau pi restoran bistro mamak pasar malam, aku tgk dulu yg jual tu ckp bhs apa...Kalau diorng dok sembang bhs trg/kelate aku beli jer...sedap x sedap belakang citer... at least aku tau citarasa org trg/kelate lebih kuang je ngn aku..   Nasi kerabu ni sebenarnya rasa dia terletak pada kerabu n sambal tu sendiri..sedap 2 bnda tu..sedap la nasi kerabu..Lepas tu br la kita taruk aksesori..Daging Bakar...Telur Masin... Solok Lada..Keropok..Daun2 Kayu..ulam-ulaman ..ikan goreng ke...eee sedapnyaa ..tapi jangan lupa yer sedara sedari..BUDU...budu yg menambah kesedapan nasi kerabu...kalau boleh BUDU cap LIMAU lg OK. Terbaik.....
Nak ingat zaman aku kecik2 dulu x makan nasi kerabu dek kerana aku x suka daun2 kayu ulam-ulaman.  Tapi bila masuk sekolah menengah, duk hostel..duk langut tgk member2 mkn nasi kerabu..selang 2 min tanya..sedap ker ns. kerabu??.. Bila tgk diorng selera sakan melntak nasi kerabu tanpa menghiraukan pertanyaan ikhlas dr aku tuh..aku tanpa putus asa, bertanya lg..sedap key??? masuk kali ke-3 aku x puas ht pi beli sendiri..pastu br lah tahu sedap x sedap nasi kerabu nie...rugi x try awal2.... Balik pada Ns. Kerabu office mate aku ney..Mak mentua dia org kelate yg buat..So, dgn smngt yg x padam nie, aku order la..sbb minggu lepas dah pekena sebungkus..mmg ada ummphh...Addicted kah aku..ooh tidak...Lepas ni kena kira kalori dalam Nasi Kerabu...huhuh..Hancuss diet yg x berapa nk menjadi aku nie.. Menu esok???? ns kerabu..erkk... calory..OMG

6 comments:

  1. kat seksyen 6 kota damansara ada satu kedai mek kelate jual nasi kerabu..
    sedapp
    ramai org kena que


    jenguk2 lah blog saya k;)
    http://amarhaziq-ceritasaya.blogspot.com/

    ReplyDelete
  2. meleleh air liur tgk nasi ni. lamo doh tok make nasi krabu beh.

    ReplyDelete
  3. bestnya nasi kabu..mu pandai dop masaknya....

    ReplyDelete
  4. 9W2PJU : kna kelik kampung jue kalu nk mkn hak sedak gok...

    amar haziq: nnti kita pakat gi try nasi kerabu kt sna plak.

    tengkusri : sedap wey. baik demo gi cari..

    dav_perantau : aku pandai apih... pandai tunjuk...n byr..

    FeeQ : yup, mostly blue color but its not like nasi hujan panas, colourful ;) lol..

    ReplyDelete