Wednesday 9 March 2011

Aku reject PTPTN Ujrah Offer

MUktamad....muktamad....this is final decision aku.. aku x mo amek ujrah... at da 1st place, haku dh mcm nak amik jerk..tp bila bos aku kata sila bc agreement dia..pd mulanya haku nk wat sambil lewa shj..tapi bila aku terbc a few sentence of agreement..Aku katakan T.I.D.A.K pada ujrah.. Antara kandungan agreementnya yg diringkaskan aytnya supaya mudah fhm :-

  1. PTPTN berhak minta perbadanan lain utk stop kemudahan kita pohon.
  2. PTPTN berhak menyebarkan nama kita yg gagal menjelaskan hutang keseluruhan kat mana2 media platform (yuhuuu masuk tv3..femes tuuu..)
  3. Kena wat kaedah pemotongan gaji..x bleh nk elak2 dah 
  4. Kena amik Insuran Takaful dan kita kena tanggung sendiri kos insruan itu untuk cover hutang bila brlaku kematian @kecacatan kekal pd peminjam.. (Agreement dulu, kalau kes mcm ni, terus burn pinjaman tu).. Kalau x der insuran, PTPTN akan tuntut drpd waris2, ibubapa ect..
  5. PTPTN berhak untuk mengubah kadar upah pengurusan, cara/masa bg pembayaran balik dan  meminta pembayaran balik dgn serta merta bg keseluruhan hutang @ sebnyk mn yg masih belom dibayar tanpa memberi apa2 sebab... (bayangkn tetiba bunga berubah..wah..bnyknyer gj nk kena potong)
  6. PTPTN juga berhak suruh KWSP/JPA/ ect bayar drpd saguhati caruman bg tujuan pelepasan hutang ini.. gulppp..kwsp tue...
  7. Kalau nk tinggalkan Malaysia tercinta bg tujuan melancong ke, berubat ker, kerja ker ect..sila bg notice 3 bln kat PTPTN yer...


So, make ur decision wisely...haku dah wat decision haku...so..pk2 kanlah... Untuk menyedapkan lagi hati kamu membuat keputusan.. syazananism punya blog pon make sense jgk laa...but please..jgn terpengaruh ngn haku nyer decision..make ur own ok.. Sharing is caring~~




No comments:

Post a Comment