Sunday 13 March 2011

Tsunami Mengancam Lagi


Assalamualaikum semua..

Seperti yang sedia maklum semua, Jepun tlh mngalami bencana alam yg paling buruk..
Sedikit sebanyak, w/pon bencana alam ni x berlaku kat negara kita..aku turut rs sedih la...
bayangkan kalau semua ni berlaku ke atas family kita, yg mn dulu tlh berlaku fenomena mcm ni..
Rumah kg ku terletak betol2 di tepi laut..Nauzubillah...mintak dijauhkan bencana mcm ini berlaku kat negara kita.. Dulu aku penah menyuarakan kegusaran ht aku pd umie aku,..

Aku: Mie, lagu mn erk kalu rumoh kito ni keno tsunami..mano la kito nk lari..kita ni dah yg   duduk paling dkt ngn laut..mmg x dok harape la nk selamatkan diri..
Umie: Kalu dah ditetapkan waktu tu dah sampai ms kito, lari cemana pon kalau nk kena, kena jgk..nk wat lagu mn lagi..berserah jerla.


Dalam ht aku timbul la rs kerisauan yg amat...umie aku dah tua..mn la sempat dia nk selamatkn diri..nk bwk diri pon x lrt.. aku plak duduk jauh di mata...mmg aku xleh bayangkan laa..Ya Allah lindungilah keluargaku..  Sekarang ni, kesan bencana alam kat Jepun, tempiasnya pon dah terkena kat Malaysia ni..x jauh dr kampungku..kat Dungun jer... 
Kat sini aku ada culik satu video dr sapa ntah..kita layan jer laa..  Kesan Tsunami <-----klik di sini ya..

                       Di sini jgk buat tatapan semua, video tsunami yg mengganas di Jepun.. 



No comments:

Post a Comment